TOPIK PAGI

Tadi dalam perjalan kerja aku macam biasa Sinar FM menjadi radio tetap untuk halwa telinga aku.......aku suka dengar celoteh DJ dia siapa lagi kalau tak Kak Engku, SY dan Krill.......tapi topik hari ni betul-betul membuat halwa telinga aku mendengar dengan lagi minat........topik pagi ni memperbincangkan "Ibu Maafkan aku"

Banyak panggilan dan sms yg diterima oleh Dj hari ni tapi aku terkesima dan hati aku betul-betul tersentuh dengan satu panggilan telefon dr seorang pompuan......serius aku memang tersentuh....and pompuan tu pun dah keluar air mata dah masa dia ckp maafkan saya ibu...dia luahkan kisah dia bagaimana dia hampakan ibunya disebabkan dia gagal menamatkan pengajian dia di Universiti sedangkan mak dia amat mengharapkan kejayaan dia........bila mak dia meninggal baru dia sedar bahawa dia dah bersalah dengan mak dia...tapi apa yg aku bangga ngan pompuan ni dia berjaya bangun balik dr kegagalan tu untuk maju dalam hidup dia dan sekarang dia sedang sambung PhD dia .....tapi dia tetap menangis sebab dia tak sempat nak menunjukkan bahawa dia telah banggakan ibu dia...sebak gak aku dengar cite tu....apa yg sedih masa dia gagal tamatkan pelajaran adalah kerana dia alpa dan lupa....dia habiskan hidup dan masa study dia dengan enjoy dan gembira tanpa pikir perasaan ibu dia......tapi selepas dia sedar dan insaf semuanya dah terlewat..............keadaan kontin tu senyap kejap coz dengar wanita tu sebak dan nangis........akhirnya pesanan dia membuatkan aku betul2 menghargai ibu aku.......pesanan yg amat bermakna........"Bahagiakanlah ibu selagi dia bernyawa dan berbaktilah pada dia selagi dia masih hidup di dunia ini"......walaupun ayat tu selalu aku dengar tapi luahan hati dia benar-benar ikhlas dan penuh penyesalan.

so marilah kita amik ikhtibar .....ingt IBU adalah segalanya dalam hidup ini...especially kita org lelaki tanggungjawab pada IBU takkan habis sampai kita MATI.
p/s : pasal tawaran tu borang dah sampai atas meja...tapi aku rasa tak kot nak terima ermmmmmmmmm
5 Responses
  1. huhuhu
    sedey nye mmbace..
    sayangilah ibu anda sebelum terlmbt


  2. rizz Says:

    yupp ibu adalah sgalnya..so jgn hampakan hrapan nya k:)


  3. betul... betul.. betul...

    ibu... emak... mama... mummy... umi... panggilan yang berbeza tapi tetap orang yang sama iaitu insan yang melahirkan kita... pengorbanannyer tak ternilai buat kita so apa salahnya kita berkorban buat mereka??


  4. SaiF HaQiem Says:

    hhhhhmmmmmmmm...mmg sedih tp tu ceriter org..diri kita sendiri mcmne??
    myself-mmg belum berkesempatan utk membalas sgla jasa ibu..in fact famly pun belum sempat...huhuhu..entah bila.??..


  5. Hezesuze Says:

    sis pun dgr gak sinar fm tu...sedey kan..hik3..

    tu ler..slagi ibu kita masih ade (wlpon da jd isteri org) haruss ler jgn sesekali kecilkan ati ibu...

    alhamdulillah till now sis masih lgi mmpunyai ibu yg sporting...insyaallah akan jd anak yg tbaik buat ibu...

    p/s slamat ari ibu sedunia...


Post a Comment