CHERATING TRIP

Our Big Family of Accountants

Letih memang tak habis lagi tapi apa yang penting aku enjoy apa yg aku buat heheheh.....aku baru jer balik Cherating semalam....actually aku dah x nak ikut dah sebenarnya tapi nak wat camner dah 3 tahun depa arrange family day Akauntan satu pun aku tak join coz mesti ada hal.....jadi kali ni aku rasa mesti kena join aaaa kalau x mesti kena maki sampai aku pencen hahahaha.

30 April 2009 dan 1 Mei 2009

Di Masjid Kristal

Tepat jam 11.30 malam aku bertolak dr stesen petronas karak ke Marang dengan seseorang hehhhe tak leh mention bahaya huhuhu............memang best kalau berjalan malam ni.....sejuk dan berangin ...yang petning tak panas....kitaorang bawa slow jerrr tapi dalam slow tu pun terkejut gak aku kul 5.30 dah sampai Marang....sampai dekat Marang Razlan dah tunggu tepi jalan......ermmmm sempat gak aaa aku lelap kejap sampai kul 8.30 pagi....pastu bangun n then sarapan.......perghhhhhhh first time aku makan ketupat sotong........sedap weiiiiiiiiiiii ketupat sotong nih hehhhe aku mesti repeat kalau aku g umah cartaz nanti hehehhe.....cik nung dok gigih nk jumpa aku..mak cik bedah pun sama hahahahha....nanti aaa kalau aku dpt cuti boleh aku repeat g ganu jumpa mak cik bedah ngan makcik nung......pastu gelenter kepok lekor huhuhu. Mak ngan ayah razlan bagus tul...baik nyerrrrrrr layan aku ngan minah senget ni mcm raja lak huhuhu.....apa yg penting makan free hari tu hahahaha.....habis makan aku terus g Kuala Terengganu lak......sempat laa aku ngan minah senget ni jalan-jalan dekat Pasar Payang...kami beli makanan tradisional Terengganu jer coz benda lain mcm malas nak bazir duit beli......pastu terus ke Muzium Terengganu..tapi malangnya dah tutup coz nak semayang Jumaat.........tak dpt masuk Muzium aku terus g Masjid Kristal lak........ermmmmmmm memang laaa cantik masjid dia.....patut aaaaaaa mahal.....pastu Taman Tamadun Islam dia pun besar gilaaaaaaaaaa....aku ingt kecik jer replika dia tapi besar gila replika yg depa bina....tapi kami tak masuk coz dah nak tutup....nanti aku repeat balik hahahahahaa....Balik dah tengahari dkt umah Razlan........semayang Jumaat pastu petang dh nak bertolak ke Cherating. TQ Razlan coz sudi terima kunjungan aku ngan minah senget ni ke umah ko....umah ko memang best gila..dah laa depan laut ermmmmmmmmmmmmm mcm lokasi rumah impian aku jerr rumah ko lan heheeh...aku suka enviroment dia memang besttt.....

Bertolak dr Marang ke Cherating boleh tahan gak jauhnya....dalam 2 jam lebih.......sampai dekat Cherating aku terpesona kejap tgk suasana Impiana punya kawasan.........memang cantik..bilik hotel aku betul2 tepi laut..lepas tu ada pokok2 kelapa yang melambai2.........dr bilik aku boleh dgr bunyi ombak....ermmmmmmm rasa tenang dan nyaman sekali....nak compare hotel yg aku duduk dulu (Holiday Villa) aku rasa best Impiana lagi......lepas letak beg aku terus g ke pantai bawa kepok lekor yg Razlan beli kat tepi jalan hehhe.......ermmmmmmm bestnyaaaa makan kepok lekor dengan angin laut syok beb..tak dpt nk gambar kena angin laut petang pastu makan kepok lekor...aku lepak sampai laa senja wahhhhhhhhhhh cantik tul pemandangan dekat situ.....aku rasa aku mesti pegi lagi ke situ heheheh.

Belah malamnya pulak lepas makan malam kami semua lepak lagi tepi pantai..aku siap tawaf pantai tu dari hujung sampai ke hujung......tenang tul dengar bunyi ombak......habis lepak tepi pantai kami buat keje gila pegi ke sunctuary penyu....nak tunggu penyu naik bertelur...kami dpt info malam tu dah dua ekor penyu naik bertelur dan kemungkinan besar akan naik lagi............gigih aku tunggu penyu tu hehhhe tapi malang xder yg naik ermmmmmmmmm malang betul..tapi pengalaman menunggu penyu tetap aku dpt huhuhu. ......sambil tunggu tu beborak ngan abg penyu hahaha byk gak info yg aku dpt...next time kalau ada rezeki boleh pegi lagi..mana tau dpt tgk penyu bertelur.....bukan senang nk dpt pengalaman tu..hanya org bertuah jer yg dapat.........maybe nasib x menyebelahi aku kot.

2 Mei 2009
Pagi-pagi lagi aku dh bangun.......wahhhhhhhhhhhh segarnyerrrrrr angin pagi dekat sini......weiiii kawan-kawan jom ikut aku pi Impianan lagi ek....kita repeat lagi hehehe....pagi tu kami semua bersukaneka..biasa aaa aku ni kan sport boy jadi tak jadi masalah bagi aku nak main benda-benda tu semua heheh apa lagi kemenangan confirm aa berpihak pada aku ..wahhhhhhh cakap besar gitu heheheh.......habis main sukaneka kami sambung main bola tampar pantai..memang gila-gila meriah tul ....gelak ketawa biasa aaaaa...sekali aku buat lawak habis gegar pantai tu ketawa hahahaha...........sapa yg kenal aku tahu aaa perangai aku camner kalau dekat luar tapi dekat opis lain sikit..kena aaa kawal..bak kata big mama sopan gitu hehee........

Anak-anak yg bakal ganti mak bapak depa jadi Akauntan hehehehe

Habis main bola tampar pantai aku sambung lak mandi kolam.........kali ni aku jadi tenaga pengajar berenang.......tak kusangka ramai gak opismate aku yg tak pandai berenang heheheh ...aku ni berenang sikit-sikit boleh aaa tapi nk ajar org susah gak huhu...aku mandi sampai rentung habis badan aku..naik ajer dr kolam tengok kulit dah rentung.......waaaaaaaa ni yg aku malas nk berjemur....dh laa memang kulit aku rentung maka bertambah rentung lagi aaaaaaaaa badan aku ni huhuhu..........habis mandi kolam tak hilang penat terus siap-sipa g jejalan plak..kuar area cherating beach tgk karnival.....balik dr karnival singgal Teluk Mak Nik lak.....ermmmm memang best tul ngan budak-budak ni..depa pun x sangka aku ni pak lawak hahahaah aku memang otak gila-gila sikit....so sapa yg tak leh dengar mulut puaka aku baik jgn kawan ngan aku hehehehe.........balik dari Teluk Mak Nik dah penat sempat aku landing..

Ni la penyu-penyu yang dikurung dalam Sanctuary Penyu

Malam nyerr pula kami ada BBQ...perhhhh memang hampess mula nk buat tepi pantai tapi malangnya hujang turun selebat-lebatnya..terpaksa laa buat dalam hall jerkkk tapi apa pun semua berjalan ngan lancar dan apa yg penting aku tetap menang cabutan bertuah hehehehe...alhamdulillah moga rezeki aku lebih dan murah.Nak tgk aku makan apa??? byk gila aku makan hahahaha tgk pic ni huhuhu

Tiga Kali aku tambah makanan ni hehehe

Menu Pertama aku makan..jagung dia aku amik 3 kali

Ni aku amik sampai 4 hahahahaha

penat plak menaip...ni aku up pic-pic aku di Cherating..salam semua mmmmmuahhh
3 Responses
  1. Hezesuze Says:

laaaa ciput bebenor picca ang tempek kt n3 ni...sapeler cameraman tu ek...hehehe

wah! cam best ajo...akk pun nak repeat ler ke cherating...(eh2 kan ke akak lom penah gi laie...nak repeat kebendenye..)wakaka

2. wahh ko rhudy haah saje je nk bg aku mrembess tgok mknan ni suma hahakkk kejii :p

3. b!gMaMa Says:

bau b!gMaMa tau, bla bro wat lawak leh hbs pantai tu ketawa...cam ner ekkk!!!!!!
    heheheeeee....

yup.. kat ofs mmg nmpk sopan arr..