"Sahabat yang paling baik adalah orang yang sangat anda percaya dan membuat diri anda tenang bersamanya, membantu kesulitan anda, ikut prihatin dengan kegelisahan anda, dan ia tidak menyebarkan rahsia anda"

"Kesedihan tidak boleh mengembalikan sesuatu yang telah hilang.Ketakutan tidak baik untuk masa depan.Kekhuatiran tidak akan dapat mewujudkan kejayaan. Akan tetapi jiwa yang tenang dan hati yang redha adalah dua sayap untuk terbang menuju kebahagian"

Kata-Kata hikmah untuk renungan semua.

Salam....ermmmm rasa lama pulak tak update...tadi aku masuk blog Qiella hampesss toll depa wat perancangan tak ajak aku...ermm ngajuk aaa camni hehehe......aku doakan korang selamat pergi dan pulang k...bawa keta elok-elok...enjoy-enjoy gak tapi kena jaga keselamatan.....selamat untuk kumpulan putus fius hehehe....

Semalam hari yang agak penat laaa untuk aku...dari pagi dh kelam kabut untuk prepare jumpa Big Boss no satu..sapa lagi kalau tak Datuk Bandar..agak tertekan sikit coz...isu yang aku bawa ni isu panas...actually report ni aku yang buat...so terpaksa laa aku yang temankan bos pegi mengadap dia.....namun perasaan aku cool jer..cuma serabut coz mana nak settlekan Konvensyen AKRAM nyerr keje lagi.....tarikh konvensyen pun dh dekat dh ni ermmm....Penyata Kewangan KESEDARAN pun aku belum sentuh lagi.....aku minta tolong staff aku key in apa yg patut dulu sebelum aku prepare final akaun untuk persatuan ni.....yer laa semua keje kebajikan..nak tak nak kena buat coz tanggungjawab.

Mula-mula sampai dekat pejabat datuk lengang jerkk.....pastu bila datuk sampai terus jadi panas heheheh........aku slamba jer laaa..bos aku aa mcm gementar sikit....tapi datuk ok jerrr tak der laaaa marah-marah pada mulanya....tapi bila bos aku buka jer pasal isu "tut" terus dia melenting ....waaaaaaaaaaaa tak tahan telinga aku dengar di membebel....on spot gak dia suruh set special meeting untuk bincang isu ni...siap dia warning nak bagi peluru dekat jabatan ni....aku x bleh cakap aaa isu apa n jabatan mana...semua nyerr SULIT.........keluar dr bilik dia aku terus ckp dengan bos aku................kalau dah satu isu ni dia nak mengamuk apatah lagi berpuluh isu yang dah kitaorang kuarkan report yang dia sendiri tak tahu ...adoiiiiiiiiiiiiiiii buatnyerr dia tahu mampuih jabatan tu.......ni laa keje aku..orang memang menyampah tengok muka aku....kalau aku masuk ke jabatan semua buat muka mcm lahanat jerrrr..mcm aku ni nak cari salah diaorang jerrrr..kalau tak salah tak payah nak takut....aku ni profesional....tapi kalau buat salah memang aaaaaaaaaaa korang kena takut.....report aku telus...tak kira laa kawan ker apa ker bab keje dan peraturan aku kena profesional...aku cuma berdoa agar aku sentiasa di lindungiNya....dan sentiasa dijauhkan dr khianat manusia lain. Insyaallah selagi hati aku redha dan ikhlas dengan apa yang aku buat aku sentiasa akan berada di pihak yang benar....

Tadi aku dapat call dari salah sebuah Universiti tempatan...dia nak offer aku buat MBA..tapi bila fikir balik buat masa sekarang aku kena hold dulu planning aku untuk sambung master....aku kena fokus ngan keje aku dulu dan yang penting aku kena stabilkan hidup aku dulu....lagipun adik aku masih ada yang belajar lagi..dan sumber kewangan masih belum kukuh ...maybe next year aku pikir aku dah boleh sambung..insyaallah..aku memerlukan doa dan sokongan semua kawan-kawan agar impian aku tercapai.....

Balik semalam mcm-mcm aku fikir.....dan perkara yang paling aku pikir camne aku nk prankkan si Qiella sebelum aku kasi no phone aku wakakakaka atau aku nk buat blind date ngan dia ermmmmmmmm nak blind pekajadahnyaaa pic aku dia dh tgk hehhe pic dia pun aku dh tgk....ermmm maybe satu hari aku nk jumpa ngan bebudak putus fius ni huhuhu......tapi wat masa sekarang aku sibuk sgt..hujung minggu ni pun plan dh penuh....dan mingu-minggu seterusnya...ermmmmmmmmm .Buat Hana...tabahkan hati wokey....jgn terlalu depress dengan masalah tu...kawan-kawan menyokong anda.

Ok laaaa wa nak cow dulu...nanti sambung......daaaaaaa
4 Responses
  1. jom laa rhudy g picnik kat pd.hikss


  2. @rep Says:

    beb. dah add u .. dapat tak???

    me arep_81


  3. Rhuddy Says:

    arep..u add YM ke apa??? kalau YM tak dapat pun hehehe..apa id YM nyerrr


  4. Anonymous Says:

    HELLOKITTY selalu doakan moga sahabatku ini sentiasa dilindingiNYA.........dan moga cita-citamu untuk melanjutkan pelajaran akan berjaya satu hari nanti.......mmmmm.....dengar khabar begitulah karenah DB....tapi bagus juga untuk memberi peringatan kepada semua warga ORGANISASI....HUAHUAHUAHAUA


Post a Comment