DINNER PAK AKOB

SABTU MALAM (8.00 MALAM - 1.00 PAGI)
Sambungan....malam ni aku terkejar sikit coz dah janji ngan Amat kul 8 nak bertolak ke hotel tu..semua orang dah menunggu aku dekat umah mak (mouk, wak, kak shida, abg man, liza ngan ajak) heehh sowiiiiiiii aku lambat huhuhu. Dalam kelam kabut tu jugak aaaa aku tertinggal wallet aku dekat umah cartaz..adoiiiiiiiii mampuih aaa aku drive x der lesen lantak aaaa dh laa satu sen pun dalam poket takder ni...minyak keta lak nak habis ermm dugaan betul....aku ni kalau jenis dalam kelam kabut memang aaaaa akan ada banyak benda yang tertinggal dan memang aku ni pelupa orangnya kalau aku nak cepat...... Amat memang aa selalu dok marah aku pasal benda ni..tapi nak wat camne dah begitu diri aku..sebab tu aku dalam apa-apa hal x suka kelam kabut..kalau nak pegi sesuatu tempat aku akan sedia semua dulu....macam pegi indon haritu aku tak tinggal satu benda pun coz semua aku dah prepare awal-awal urmmmm.


Sampai umah Mak pun dah dkt kul 8...semua dok menunggu aku hahahhaa...muka Wak mcm hampesss jerrrr siolll tul...yer laa salah aku waaaaaaaaaaa....mula-mula Amat suruh guna keta aku tapi keta aku minyak dah kritikal dah..last guna keta dia gak huhuhu. Sampai dekat hotel ramai gak yang dah sampai.......Kak Long ngan Abg Long biasa aaaaaaaaa teraju utama makan malam tu heheh mesti laaa depa sampai awal.....Mak Long ngan Kak Ngah pun dah sampai gak..sibuk dok mengemas hadiah....wahhhhhhhhhhhh byknyerrr hadiah heeheh dalam hati confirm aku mesti dapat gak ni malam ni harap-harap aaaaa. Lepas salam-salam ngan semua orang..aku mengambil tempat duduk belakang sekali semeja ngan Mouk, Wak, Liza, Ajak ngan Amat. Selesa sikit belakang yer laaa boleh makan kenyang-kenyang hehehe.

Majlis dimulakan dengan bacaan doa memberi keberkatan kepada semua ahli keluarga..biasa aaa Pak Ngah selaku ketua imam memulakan doa. Aku doakan family ini sentiasa diberi rahmat dan ikatan silaturrahim yang ditunjukkan akan berkekalan hingga ke akhir hayat...ini baru dinamakan persaudaraan.....lepas bacaan doa sesi menyenakkan perut dimulakan.....aku suka tol mee goreng mamak dia...sedap...... selalu aku ni jenis tak suka makan makanan mamak ni tapi ntah aaa tetiba lak kemaruk makan mee tu semalam...makanan dia ok laaa boleh mengenyangkan perut..cuma aku kesian dekat Ajak jer huhuhu...bukan selera dia kot...terkezut aku dia makan tak habis hahaah selalu dia ni kalau makan gilaa tak cukup....kuat makan.....bulan 6 ni dah nak kawen....tapi badan tak nak jaga. Tapi apa pun asalkan sihat tak der penyakit apa-apa ok laaa kan.

Habis sesi makan terus sambung karaoke , pastu sambung ngan game..aku masuk kerusi irama tu...hahahaha sowiiii aaaa Che Amat ko awal-awal lagi hang dah terkeluar...aku maintain sampai final....tapi waaaaaaaaaaaaaaa Abg Nuar ni kan tak aci toll ada ka dia tolak aku sampai jatuh hampess tol..last-last dia menang ermmmmmmmm tak per laa asalkan masing-masing happyy...gelak sakan depa aku jatuh huhuhu...Aku dapat no 2..dapat gak hadiah heeheh

huhuhu dapat hadiah heheheh


Habis game terus sambung cabutan tukar hadiah..aku dapat lagi hadiah huhu dan last sekali diaorang buat cabutan bertuah hamper.........ermmmmmm cuba teka...aku dapat lagi cabutan bertuah tu..huhuhu bertuahnyaaa aku ni kan??..alhamdulillah murah rezeki aku malam tu...3 hadiah sekali dapat tapi biasa aaa aku ni ada jer hadiah yang aku rasa aku tak perlukan so aku bagi jer dekat Mak..ada gak kegunaannya..Mak boleh pakai.


Habis majlis dh dekat kul satu..bijik mata aku ni punya aaaaaaaaaa letih yer laa x cukup rehat minggu ni..tido cuma 4 - 5 jam jer sehari....esok confirm aku nk tido puas-puas..tapi member plak ajak g kenduri keysukuran dia....x tahu laa aku nk g ke tidak ni...ingt nak berehat jer dekat umah...tapi kesian lak coz dia call aku ajak urmmmm.

TQ to Kak Long family dan Amat family....kehadiran aku dalam keluarga ni memberi byk kegembiraan dalam hidup aku...aku dapat byk kasih sayang especially dr Mak.



Tu laa Mak yang selalu memberi aku peluang dan ruang untuk hadir dalam keluarga tu....Mak pun dapat hadiah gak kan?? heheh..byk tol kasih sayang dia bagi..bila dia anggap aku ni mcm anak dia aku rasa tersentuh sgt....ni berlaku masa aku trip ngan family dia ke Padang Besar dulu..aku ingt lagi..tauke kedai tu tanya Mak..aku ni sapa???..aku ingt Mak nk ckp anak angkat..terkejut aku jawapan Mak cuma satu...."ni anak saya laaaaaa" heeheh....gembira aku masa tu....sejak kawan ngan Amat tahun 2005 banyak tul kenangan aku ngan family ni..semuanyaaa indah-indah huhu.



Mana pembaca yg tak kenal Amat..tu haa pic dia hehhe...ni laaa sahabat baik aku...kawan baik...kenal sejak Tahun 2005...kami satu kumpulan koir sama-sama....masa tu ada sorang lagi kawan baik aku Mizan hehhe mana-mana pegi mesti bertiga.....Mizan ni pulak jenis tak kisah kawan ngan aku n Amat..walau dia asyik kena kutuk ngan org kata dia ni awek aku ngan Amat tapi dia wat telinga bebal coz dia tahu..dia hanya kawan ngan kami berdua.....sampai laaa Mizan dah kawen sooo dia kena hadkan pergaulan ngan kami berdua.....dia dah ada suami..yg aku suka suami dia pun sporting gak.....kenal sgt aku ngan Amat....Sekarang aku pun dh jarang nak join koir...sibuk ngan keje..aku dh tak sempat nak turun training..maaf aaa C.Mie coz x dpt nak join selalu dh.....Amat pun sama gak...dia sibuk ngan projek dia so dah tak sempat nak join koir......Aku harap persahabatan kami berdua akan kekal selamanya..kerana persahabatn itu takkan boleh diputuskan dengan apa cara sekali pun sebab orang cakap Best Friend Forever (BFF) kan...walaupun sepanjang aku berkawan ngan dia banyak jer dugaan yang datang.....biasa aaa bergaduh dan bertengkar dah biasa hehheh namun aku tak pernah simpan dalam hati..tiada dendam di dalam hati aku...sebab dialah sahabat aku dunia dan akhirat.....aku juga harap dia juga tak simpan apa-apa dalam hati. Aku juga sentiasa doakan dia bertemu jodoh yang di idamkannya.....aku ngan dia dah nekad kalau kawen dia mesti jadi pengapit aku haahahha dan aku jadi pengapit dia..last-last mak cakap kawen sekali laaaa bersanding satu pelamin adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiii nak bersanding satu pelamin?? huhuhu


Bila laaaa yer aku ngan dia ni nak kawen?? umur pun dh lanjut..belum jumpa jodoh kot..insyaallah kalau dh bertemu jodoh mesti kawen punya...doakan kami berdua yerrr.


akhir sekali luahan aku utk Amat ikhlas dr hati aku :


"Semoga persahabatan yang wujud antara kita akan terus berkekalan hingga ke akhir hayat, dan aku ingin mengambil peluang untuk memohon ribuan kemaafaan andaikata sepanjang persahabatan kita terdapat kekasaran kata-kata aku yang mengguris hati, perbuatan dan tingkahlaku aku yang tidak menyenangkan hati , dan juga sifat-sifat keburukan aku yang buat ko bersedih. Maaf atas segalanya.....dan ingatlah bahawa aku sentiasa ada di sisi ko sebagai kawan baik dan sahabat untuk selama-lamanya"


ok ciowwwwwwwwwwwww

4 Responses
  1. cL Says:

    oho..uncle pika neh amat..hek4... hek4...adoyai...uncle pika n abg rhuddy neh bila nk kawen.xpe lola leh jd pengapit kamu bdua..hek4

    pape pn..lola tharu tgk kowang...pshbtn yg kekal selama nye...


  2. Anonymous Says:

    hellokitt




































    hellokitty say : -

    wahhhhh....meriahnya sambutan "dinner pak akob"......ingatkana majlis 17/3 atau 14/6.....huhuhuhu....
    well... rindu gak ngan "MAK".. alhamdullilah....dapat tengok gambar "mak" pun dah kira OK.... sekurang2nya tahu juga perkembangan "mak"....if berjumpa dengan "mak" sampaikan salam yea...


  3. Anonymous Says:

    hellokitty say :-

    wahhhh....meriahnnya sambutan "dinner pak akob"... terasa aura tu macam berada disana juga..huhuhu....mmm....ingatkan sambutan majlis 17/3 atau 14/6... huhuhuhu...."sehati sejiwa" kata..nyeeee..
    well.. rindu gak dengan mak....dapat tengok picture mak pun jadilah...sekurang2nya tahu perkembangan mak....nanti if jumpa mak..please send my regards k....


  4. pikamerah Says:

    salam my beloved BFF.
    terima kasih atas pershbtn kiter. suka duka kita bersama hanya kita ngan famili je yg tau. lantak ah dorang nak kata apa. nak gosip kan kiter ke.
    yang penting, kita tetap bersama. Insya Allah
    taking care ya....


Post a Comment