CHUTI THAIPUSAM

Orang sambut Thaipusam aku pun sambut gak heheh....sempat gak laa tengok sambutan di Batu Caves tapi lalu tepi jalan jer laa. Bau nyerr masyaallah menusuk ke hidung aku..tak tahan aku cepat-cepat aku suruh Zul tutup tingkap kereta..bau setanggi memang busuk. Zul ngan aku gelak jer tengok muka masing-masing. Dalam pada tu sempat gak laa Zul cite pasal upacara Thaipusam dekat Batu Caves heheh macam pernah join jer ek adik abg ni heheh.......kelas gitu haaaaa siap tahu lagi yerr diaorang mandi dekat sungai huhuhuhu

Balik umah dapat mesej dari Cartaz, dia ambik flight petang dari Terengganu maybe sampai KL jam 5 petang....dah planning ngan dia cuti ni kononnya nak pegi Ipoh nak tengok orang India cucuk badan dan hidung........aku ni ngeri sikit tapi cartaz ni dia suka tengok benda-benda macam tu kononnya suka tengok budaya orang......aku follow jer laa kalau dah nak pegi. Namun plan-plan cuma tinggal plan jer heheheh dari nak pegi Ipoh tukar pegi Melaka.

Malam tu lepas solat maghrib aku ngan dia pegi la Melaka...sepanjang perjalanan banyak jer cerita yang dia buka dan yang paling best bila dia cerita tentang sambutan Hari Gawai ermmmm aku mesti pergi tahun ni....aku nak tengok gak budaya orang Sarawak sambut Hari Gawai..cartaz cakap best..bila dia cerita tu buat aku teruja sangat..hopefully aku dapat cuti laa nanti.....harap-harap.



Kami sampai Melaka jam 11 malam..perut punya laaaaa lapar...kesian aku dekat Cartaz tak makan dari pagi...tu laa sapa suruh tak makan heeh...kami pusing satu Kota Melaka cari kedai makan..memang laa Melaka ni teruk..dekat bandar dia memang susah gila nak cari kedai makan melayu..yang ada cuma mamak jerr.....sabar jerr laaa nama jer Bandaraya tapi kedai makan tarak....so kepada Majlis Banadaraya Melaka fikirkanlah food court yang best sikit dekar pusat bandar tu ..especially makanan melayu..yang ada cuma satu jer dekat Taming Sari tu.



cari punya cari Cartaz ternampak laa signboard kedai makan aku pun dengan kelam kabut buat u-turn sebab perut dah lapar sangat. ok laa sedap jerr hati dengar nama kedai tu bunyi kedai melayu...Kedai Haktimah. nama mcm sedap jerr yer laa nama ala-ala melayu gitu. Kami yang lapau ni order laa sup, sayur campur, kari kambing, telur dadar ngan nasi putih. Tapi apa yang kecewa bila makan jer adusssssss hancur gila...so kepada sesapa yang pegi Melaka tak payah laa korang berangan nak makan dekat Kedai Haktimah...memang makanan dia macam hak timah punya huhuhu kan dah kena carut ngan aku...lantak aaa ni blog aku suka hati aku nak cakap apa. Cartaz dah namakan kedai ni Kedai ghaiiiiiiiiiiiituihhhh timah heheheheh....kelakar tul cartaz ni ada jerr modal nak buat aku gelak. Tapi aku kesian dekat dia ermmm perut dia berbunyi lagi dok puas makang.

habis makan dengan perasaan frusttttttt kitaorang jejalan dekat area Kota A'farmosa heheheh mula-mula si Cartaz ni malu nak bergambar tapi lama-lama dia lak yang lebih nak bergambarnya .....yer laa malam takder sapa dekat kawasan tu kami pun apa lagi...siap panjat apa yang tak leh dipanjat...siap amik gambar atas kapal terbang lg huhuhu.....dah penat bergambar kami jalan-jalan jer laa sekitar A'farmosa tu..tetiba kami berdua terdengar satu suara

" Abg nak amik gambar sekali boleh"

"Mari laaa I amikkan gambar u'ols berdua"
Aku ngan cartaz saling berpandangan terkezutttt mana laa datang suara ayu nih...dah laa malam-malam buta kul 1 pagi...rupa-rupa dua orang mak nyah nak ngorat kitaorang heheeheh....aku ngan Cartaz apa lagi layan laa sembang ngan mak nyah tu..si cartaz je laa banyak bercakap aku ni malu sikit heheh. Sambil layan mak nyah sambil aku ngan dia sambung bergambar lagi...sekali lagi tetiba kitaorang terkejut ada budak tetiba jer lari termengah-mengah depan aku ngan cartaz...budak tu lari betul-betul depan aku...aku ngan cartaz dah menggelabah...rupa-rupanya budak tu mencuri handphone...ermm tak terlari budak tu sebab lastnya kena tangkap dengan abg polis hehehe.......bila aku pikir balik banyak tul perkara berlaku dalam satu malam jer kitaorang dekat kota bersejarah tu. Habis penat berjalan kitaorang pun check in laa hotel murah...ok laa hotel tu cukup untuk tido satu malam.




pagi esoknya dalam kul 10 pagu kitaorang check out...nak sambung berjalan lagi...lepas makan KFC kitaorang pegi lagi ke A'farmosa coz tak puas semalam...semalam bergambar tapi hari ini bersiar-siar melihat keindahan kota sejarah tersebut. Sempat juga kitaorang menjengah muzium melaka..banyak betul khazanah lama yang di tinggalkan...sepanjang dalam muzium tu aku selalu cakap dekat cartaz kalaulah ditakdirkan aku ingin sekali pergi ke zaman kesulatanan melayu melaka untuk lihat keadaan masa tu ermmmmmmm tapi sakit hati tul dia kutuk aku lak hampessss...



Habis melawat muzium kitaorang pegi taman rama-rama...ok gak taman dia heeheh bukannya banyak rama-rama binatang lain yang banyak...nama jer taman rama-rama...ntah aaa aku ngan Cartaz layan jer laaaaaaaaa..

balik KL dah petang tapi sempat jugak aku ngan Cartaz layan wayang citer Ong Bak 2...best gak citer dia...cuma aku tak puas hati ending dia adusssss macam hampesss jerr..confirm ada Ong Bak 3 huhuhu..balik wayang lepak dekat umah jerr relaks2 heheh

Note : ermm rindunyaaa naper yerr si "U" tak mesej aku..marah ker??
2 Responses
  1. Anonymous Says:

    How do you do?



Post a Comment