SELAMAT SEMUANYA

Alhamdulillah dah selamat semuanya....adik lelaki aku dah selamat bertunang dengan gadis pilihannya.....aku plak??? ahaksss entah laaa bila laa agaknya aku ni nak kawen ek??? maybe lambat lagi kot..ye la yang suka dah melepas.Kadangkala aku duduk sorang-sorang terkenang gak siapa aaa agaknya gadis malang yang akan jadi isteri aku hehehe malang ker???....

hari raya haji aku tak amik cuti so hari Jumaat tu memang aku keje..habis keje terus terkejar pergi amik kakak aku keje dekat Hospital Besar ..lepas amik dia sempat lagi aku ngan dia shopping barang-barang hantaran untuk adik lelaki aku....tu laa orang cakap berkorban ermm korban duit je laa yang aku bleh huhuhu.....tak banyak hantaran just yang simple..adik aku hantar 7 dulang yang perempuan balas 9..semua hantaran kuih muih, kek, pulut, sirih junjung, cincin dan ada la coklat sikit-sikit. ..untuk hantaran lain masa kawen nanti bawa..aku ckp dekat adik kalau bawa masa bertunang mcm tak meriah laaa plak kawen nanti "boleng" jerrrr datang menghantar nanti hehe....korang tahu ker maksud boleng tu pa hahha boleng tu mcm ibarat tangan kosong aaaaa maksudnya tak bawa apa-apa...ermm hantarannya dan mas kawen tak laa mahal mas kawen RM81 ringgit dan diaorang ikat cuma 5 bulan..hopefully semuanya akan berjalan dengan lancar nanti..aku doakan kebahagian dia bersama dengan bakal isterinya....rasa lapang sikit kalau semua adik beradik aku dah kawen..AKU????? aku biar laaa dulu..aku nak gembirakan hati mak aku dulu....kalau mak aku bising gak suruh aku kahwen aku suruh je dia yang carikan..malas nak pikir banyak2 lagi......


Habis majlis pertunangan adik aku...aku terims sms dari member lama aku huhuhu tak sangka lak depa ada balik kamgpung...depa ajak lak jumpa minum-minum kul 8 malam..aku dah la sampai umah dalam kul 7.30 malam...aku lepak jap pastu mandi n terus start keta pi jumpa diaorang lak dekat rest house Lenggong...kalau sapa nak tau Lenggong la kampung aku hehe.......banyak cite lama dibuka..sembang punya sembang tak hengat jam dah kul 12 malam.....fuyooooo memang tak terasa betul kalau dah lama tak jumpa.....diaorang semua dah kawen ..dalam geng kami aku je yang belum kawen lagi heehheh biasa aaa jumpa org dah kawen ni cerita pasal malam pertama jer laaa yang asyik sangat tu huhuhu.......


Dulu masa sekolah aku ni di cop sebagai anak kesayangan cikgu..so aku ni memang tak bape rapat sangat dengan depa ni..cuma kawan gitu-gitu je laaa tapi bila dah habis sekolah masing-masing dah keluar Universiti jadi rapat lak ...macam-macam cerita kami kongsi dah mcm erat sangat......dulu masa sekolah ramai yang cemburu dengan aku terutama kalau waktu pendidikan jasmani....cikgu jasmani ni memang tau sangat yang aku tak suka main bola so kalau waktu jasmani aku tak bawa baju memang tak kena denda aaaa tapi kalau yang lain tak bawa for sure kena lari 10 round padang bola sepak heheheeh kalakau sungguh kalau ingat zaman sekolah...cikgu plak ramai yang sporting dengan aku.............masa sembang dengan depa keluar laa cite yang dah lama aku lupa..cite aku kena penampar ngan pengetua..sebenarnya bukan salah aku ni semua salah anak-anak cina yang buat bising last-last satu class kena penampar....sambil sembang ngan diaorang sambil gelak..yela cite pahit manis masa zaman sekolah semua keluar..ingat lagi masa aku form 5 ada laa sekumpulan budak pompuan ni depa ni geng 5 orang ..hobi diaorang selak kain kawan pompuan lain hehehhe kami budak lelaki masa tu memang syok aaa kalau tgk depa berlari-lari sambil kain kena selak hahahahaha.......


tepat jam 12 malam aku ngan member aku pun stop aaa sbb dah lewat sangat sbb ingat esok 23.12.2007 nak pegi Lata Kekabu berkelah.....sebenarnya aku ni takut gak drive sorang-sorang balik umah ye laa sepanjang jalan nak balik umah aku dari rest house semua kubur...ada kubur Tok Panjang..org cakap kubur tu keramat risau gak tapi alhamdulillah selamat sampai umah hehehhe...........


esoknnya ahad sempat aku pi Lata kekabu....melepas rindu mandi air terjun..perghhhhhhhhh sejuk gila air dia..syok mandi...habis mandi sebelah malam aku terus kemas balik KL.....rasa rindu dekat kampung yang paling sedih nak berpisah ngan mak balik isk isk isk....sedih sedih...


ermm k laaa dah kul 6 dah..nak siap-siap pi gym plak...k c u..
1 Response
  1. @nGeL Says:

    askum..

    just came thru ur blog, and tetiba menarik utk dikongsi besama..u anak kelahiran lenggong? which part? dulu sek ren & menengah kat mana? actually i pun org sana...jd, bleh la share the same experience...anyway, nice to read ur blog bout Lata Kekabu..teringat kembali keindahan air terjun tuh...rindunya, rasa mcm nk balik kg jer la...i miss my village la..:)


Post a Comment