"AKU" Part II

Sejak dua tiga hari ini fikiran aku betul-betul terganggu...perasaan aku bercelaru dan emosi aku betul-betul tidak stabil............kadangkala rasa marah ,sedih semuanya bercampur...............aku tahu semuanya adalah dari kesilapan aku sendiri. Aku sendiri sudah tidak boleh menanggung segala pembohongan dalam diri aku......aku ingin menjadi diri aku yang sebenarnya dan bukan kerana aku terpaksa oleh keadaan...........


keputusan yang aku ambil memang menghancur perasaan seseorang tapi inilah jalan terbaik yang harus aku pilih........sekiranya aku tidak membuat keputusan ini sekarang mungkin ia akan menjadi lebih parah lagi.........tak der siapa dalam dunia ingin perkara sedih berlaku dalam hidupnya tapi setiap manusia harus bersedia menerima apa jua perkara sedih yang menimpa.........perlu mempunyai hati yang kuat untuk melawannya..........aku tahu aku TEWAS dalam menempuh segala dugaanNya......cuma sekarang aku pasrah menerima setiap ketentuanNya........aku harap KEPUTUSAN ini adalah terbaik dalam hidup aku.....


aku rasa betul-betul keseorangan.......terasa seperti tiada sesiapa dalam hidup aku.....aku umpama sebatang dahan yang dihanyut arus tanpa tahu kemana destinasi dan apakah yang berlaku di hadapan..........namun aku cekalkan hati aku untuk menempuh segalanya...........kadangkala aku berfikir dalam diri aku bahawa aku tak harus membiarkan masa yang menentukan hidup aku....aku harus bersedia..bersedia dengan segala yang ada pada diri aku.......


KERJA??????? ermmmmmm dalam diri aku dah tak der motivasi untuk membuat semua kerja-kerja yang ada..berat kepala aku memikulnya rasa tak tertanggung........mood aku untuk datang kerja pun tak der apatah lagi bila sampai ke opis banyak perkara yang nak dibuat..bertambah dengan masalah peribadi aku yang tak selesai campur pula dengan kerja lagi........aku TEWAS.............


inilah luahan hati orang yang kecewa....aku rasa ini kali kedua dalam hidup aku....aku mempunyai perasaan yang kecewa.....kali pertama aku kecewa ketika aku tak berjaya ditempatkan di U aku untuk bekerja....masa itu aku bayangkan seolah-olah masa depan dah gelap..........aku sudah tidak ada harapan untuk bangun meneruskan perjuangan hidup aku.........lama aku mengambil masa untuk berfikir dan muhasabah diri aku dan akhirnya aku berjaya mengatasinya...........dan sekali lagi kekecewaan itu datang tapi kali ini dia datang dengan lebih hebat.........menyebabkan aku sentiasa berfikir..berfikir dan berfikir......................kekecewaan kali ini susah untuk aku ubat........tapi mungkin ini adalah hakikatnya sebab yang memilihnya adalah diri aku sendiri..........kerana sayang..kerana cinta biarlah aku korbankan sedikit rasa diri aku untuk membahagiakan orang walaupun pada batinnya tak seindah seperti yang digambarkan..............


entah sampai bila ianya akan berlarutan tapi yang aku PASTI sekarang aku keseorangan.............................................................
0 Responses

Post a Comment