Novel 1515 Karya Faisal Tehrani



Hari ni seperti biasa aku masuk opis dengan keadaan yg stabil hehe semalam layan movie dekat astro sampai kul 12 malam....rasa ngantuk pun ada...................pagi ni aku siapkan semua report yg perlu aku settlekan dan settlekan bahagian lampiran untuk laporan audit aku tu.Tengaharinya pula tiba-tiba member aku call hp..terkezut jugak aku dia call yer laaa tak pernah-pernah cal tetiba plak ari ni call aku ajak lunch hehehe memang ajaib....tapi aku refuse nak lunch ngan dia sbb aku dah janji nak lunch ngan opismate aku..dia siap dah tunggu aku dekat lobi dah....

Lepas makan ngan dia lunch tadi teringat plak aku pasal novel 1515.....aku teringin sangat dan teruja nak baca novel tu lepas aku terbaca satu blog yg mengulas mengenai novel tu dengan sejarah yg kita belajar masa sek menengah dulu. Actually aku ni pun memang minat gila ngan sejarah dulu masa sekolah buku teks sejarah tu aku khatam 2 kali so no wonder laa aku dapat A1 dalam subjek sejarah heheeh (bukan bangga diri ek)..............blog bicara pak kebun byk mengulas kembali dan membuat perbandingan antara jalan cerita dan plot di dalam novel tersebut dengan sejarah yg tertulis di dalam sejarah malaysia......ada byk juga penyimpangan dan perbezaan sbb tu laa aku sanggup gak ke kedai buku nak beli buku ni .......yg paling lucu aku masuk kedai buku tu dengan tak tgk duit dlm poket ada berapa main sambar jer buku novel tu dan sebuah lagi buku cerita tajuk "Himpunan Kisah-kisah lucu" nanti kalau aku ada masa aku kongsi dengan korang cerita-cerita dalam buku cerita tu k.....weekend ni mungkin sempat kot nak baca novel tu sbb kalau hari keje masuk opis memang dah tak boleh nak concentrate....aku kalau dah start baca buku gempa bumi pun aku tak sedar..sanggup tak makan n minum ..nak pegi tandas pun sanggup tahan sbb nak habiskan baca buku tu....sampai nak bayar macai tu cakap RM 32.00 aku tanpa segan plak cakap alamak cukup ke duit aku ni.....buka wallet ada RM 20 lebih jer seluk poket seluar ada dalam RM 10.... huhuhu nasib baik cukup kalau tak gadai bulu ketiak aaa (tu pun kalau laku) heheeh...

Nanti bila dah habis baca aku komen yer pak kebun di blog kamu heheeheh..................ok laa rasanya dah petang....waktu opis pun dah habis..rasa macam nak balik plak...tadi baru jer install photoshop dalam pc ....ni nak belajar tutorial dia kejap..yer laa budak2 baru belajar...nak cari guru karang kena bayar plak hehehe...blaja sendiri nanti tak faham boleh tanya kengkawan aku yg tahu....

ok semua...jgn lupa mengundi BI 2006 k.....
p/s: Kenapa aku nak masuk ngundi tak bleh ek...bila masuk web tu asyik page cannot be display jerk....camner aku nak ngundi ???
1 Response
  1. Anonymous Says:

    alamak..sy kalah sket la..dpt A2 sejarah :p


Post a Comment