Kembali



Assalamualaikum....

Perghhh lama gila aku tak update blog aku ni....rasa rindu untuk menaip cerita-cerita dalam hidup aku. Dengan kesibukan kerja campur aku cuti sama tu yg menyebabkan aku lama benor tak update blog ni. Rasa mcm blog ni dah wujud plak kan heheeh........actually bulan hidup aku penuh dengan aktiviti. Aktiviti yg dianjurkan oleh unit aku dan juga aku punya organisasi.

First pada 12.8.2006 aku pergi buat ziarah dekat umah anak yatim...ni program anjuran Badan Kebajikan aku nyer jabatan...so sebagai pegawai kena laa ikut tunjuk contoh sikit huhuhu.....kami buat ziarah dekat umah anak yatim dan miskin al-munirah kelang.....sampai jer kat sana kami dipertemukan dengan anak-anak yatim yang ada dekat situ..aduss sedih jer n sayu jer aku tengok muka diaorang nyaris-nyaris gak mengalir airmata aku..yer laa aku pun anak yatim gak so aku faham perasaan diaorang camner tambah lagi umur mereka yg masih muda dalam lingkungan 6-17 tahun........tujuan kami buat ziarah cuma nak menggembirakan hati anak-anak yatim ni dan aku pula dapat laa sorang adik angkat..setiap org akan diberi sorang anak yatim untuk tujuan keluarga angkat.......harap-harap hubungan tu takkan terputus setakat program jer.....

Balik dari umah anak yatim seminggu aku sibuk pula dengan proses pengeluaran borang permohonan bazar ramadhan dekat Kuala Lumpur ni. Aku sebagai pemantau proses pengeluaran borang tu....memang penat gila tapi dah tugas kena jalankan juga...tu yg nak masuk internet pun tak sempat....belum campur ngan meeting yg bersepak n kerja-kerja opis seperti laporan-laporan yg nak kena hantar..........kalau korang nak tahu government ni memang byk jawatankuasa...setiap jawatankuasa yg unit aku kena wakil mesti kena bring along report.................kalau korang baca berita kan kecoh tahun lepas bazar ramadhan so aku harap tahun ni tak laa kecoh sangat.....dan alhamdulillah proses tu berjalan dengan lancar hehehee..........

minggu seterusnya aku ambil cuti sampai 23.08.2006.....aku balik ke kg.....mak aku dah bising lama tak balik kamgpun pastu buah rambutan,cempedak n kendondong dah masak sangat tak der sapa nak makan.......aku pun dalam sibuk sebab sayangkan mak aku amik cuti lama..lantak laa keje heeeh.....aku balik kg kait buah huhuhuhu..pastu aku bawa mak aku datang KL........biasalah dah bawa mak datang KL kena laa bawa dia jalan-jalan takkan nak biar dia duduk dekat umah jer kan...............hari khamis aku masuk keje balik dan settlekan mana-mana keje yg tertinggal...................ermmmmm minggu ni pula aku sibuk dengan show untuk ambang merdeka heheeh

semalam ngan hari isnin ada raptai dan latihan ..habis pukul 12 malam letih yg amat..hari ni masuk kerja pun muka lesuu jerrkkkk yer laa tak cukup tido..malam ni lah show nyerrr biasa aaa dah masuk koir kena laa bagi komitmen.....

so reramailah kita memeriahkan Dataran Merdeka pada hari ni 30.08.2006...............malam ni ada konsert dengan sambutan kermedekaan (countdown)..................................mari-mari yerr sambil tu bleh jumpa aku dekat Dataran Merdeka....

ok kengkawan tu laa kisahnya nape lama aku tak update blog aku................camner yerr cerita blog idol dah lama gila aku tak masuk blog heehehe semoga berjaya kepada yg menyertainya....

adiosss..

p/s: buku 1515 pun tak habis baca lagi heheh tapi dah nak habis dah..jalan cerita bagus cuma aku konfius nape yerr Tun Nyemah tu tak der dalam buku sejarah masa belajar dulu?

0 Responses

Post a Comment