DIARI WORKOUT I

Salam semua..mulai hari ni aku akan cuba utk update blog bagi mengabadikan proses workout aku hehehe...aku target 3 bulan dari sekarang aku akan dapat bentuk badan yang aku nak..bukan untuk muscle tapi utk fitkan badan aku...aku akan workout secara natural tanpa mengambil sebarang ubatan yang boleh menyebabkan badan aku naik.Insyaallah selepas 3 bulan aku akan up my pic untuk tgk result...buat masa sekarang x payah aaa hahahaha gemuk gedempol yerr.


Actually dh seminggu lebih aku tidak mengambil nasi untuk mengurangkan berat badan aku..dan semalam bila aku timbang alhamdulillah berat aku turun 4.5 kg dalam tempoh seminggu. Aku akan mulakan rutin harian aku dr sekarang..jadi setiap minggu aku akan pastikan 3 hari aku akan luangkan berada di gym untuk workout dan hari yang lain aku akan buat cardio agar peluh aku sentiasa keluar. Aku juga akan pastikan pengambilan makanan aku tidak menyebabkan berat aku naik..especiallay aku akan kurangkan kabohidrat kecuali sekiranya pada hari-hari tertentu aku byk kerja luar then aku akan lebihkan kabohidrat. Hope semua yang aku plan dan impikan menjadikan kenyataan.


Terima kasih aku ucapkan kepada Luqman yang sudi nk bantu aku..banyak perkara yang dia ajar esepcially bagaimana nk guna peralatan dengan betul dan cara senaman yang betul. Dulu aku pernah join Fitness First dan apa yang aku buat dkt sana aku ikut org..x tahu la betul ke tidak main ikut jer..kadang-kadang buat-buat pandai heheh sebab tak der trainer...tapi skrg dh ada trainer yg sudi nk bantu aku kira bertuah gak aaa..x dikenakan bayaran lak tu..dia ikhlas nk bantu aku...aku sahut cabaran dia..insyaallah kalau aku nekad aku akan dapat apa yg aku nak....apa yang aku rasa skrg dengan cara senaman yg betul yg Luqman ajar bdn aku x sesakit mcm aku join Fitness First dulu dan impak dia lebih terasa. Nasib laa masa aku join FF aku x ambil ubatan yang bukan kalau tak confirm muscle aku lembik yer laa dh setahun aku tinggalkan gym..skrg baru nk mula balik..apa pun tak bape susah sgt kot insyaallah aku pasti berjaya hehe.


Diari semalam....

Demi tak nak bagi perut aku lagi naik aku berpuasa semalam. walaupun aku tak bersahur tapi alhamdulillah aku berjaya....lepas keje jam 5.30 petang aku tertido dan terjaga pada jam 6.40 petang..aku bergegas bangun siapkan diri dan shutdown PC..coz dh janji ngn Luqman jam 8 malam. Sampai dkt area gym dalam kul 7.50 petang.aku berbuka dalam keta jer tu pun berbuka dengan kurma pemberian Ila heheeh thanks ila.. lepas makan kurma aku solat dan teruskan aktiviti aku ngn Luqman dalam gym..hari ni aku lebih byk buat utk tummy dengan badan..kaki aku x sentuh coz aku rasa masa buat cardio dh byk guna kaki. sampai jam 10 malam baru selesai semua tapi apa yg best time rehat kami buat senaman ringan yang pinggang tu heheh sambil sembang sambil excercise so mcm tak rugi..dkt FF dulu xder pun mesin tu huhuu. Habis gym aku ngn Luqman terus gi makan..lapau siot satu hari tak makan tapi walau lapar camne pun aku tahan gak tak makan nasi dan tak ambil gula..alhamdulillah boleh je lepas seminggu ni mcm dh biasa sgt huhuhu. Aku cuma makan ayam goreng ngan sup sayur..wahhh kenyang dol, memang kenyang. Lepak punya lepak ngn Luqman dh dekat kul 11.30 malam...urm dh kena kuar dh ni ..aku minta diri balik.Kesian membe Luqman yang baru sampai join kitaorang..tak sempat nk sembang lama ngn dia..next time la bro hahaha.


Sampai rumah mcm biasa aku rehat...bersih apa yg patut dalam bilik dan sempat wat seat up gak sikit hahaahh mcm ketagih plak. pastu mandi dan tido.......huhuhu tu la diari semalam aku urmmmmmm apa pun aku puas sgt peluh kuar. tunggu next entry. Aku takkan update hari yerr...tapi aku cuba utk ceritakan apa yg berlaku sehingga aku dpt result yang aku nak.


Apa pun aku gembira..walaupun banyak perkara yang berlaku dalam hidup aku lately ni aku anggap semua itu perkara remeh yang tak perlu difikirkan. Sebab setiap apa yang berlaku ada hikmahnya..dan aku tak perlu lagi nak memberi penjelasan...... dengan berdiam diri aku rasa lebih bagus dan tak bermakna diam aku itu bermakna aku salah. Biarlah org nak fikir apa ...yang penting aku dengan matlamat aku..Assalamualaikum
3 Responses
  1. Hezesuze Says:

    amboii gegeh update katenye...bagus2...wah lepas nie rhuddy jd abg macho arr..siap g gym lagi tp elok ar tu tuk kesihatan n minda katenye...hehehe

    p/s assallamualaikum!! huhu


  2. Rhuddy Says:

    akak betui ker active fast tu utk gigi mcm x cayo jerk..anywhere tq


  3. siput Says:

    gemok la sangat... big mama bersin sebelah pun leh melayang haha


Post a Comment