INSAN BARU

Alhamdulillah adik ipar aku selamat melahirkan baby perempuan pada 20 Februari 2009...comel sangat heheh kecik jerr 2 kg lebih. Namun aku hanya sempat melihatnya lepas aku balik dari Indonesia...ingt nak amik pic dia tapi takut plak sebab kecik sangat. Nor Zalikha nama dia ermmm cantik gak nama tu....banyak dah anak sedara aku dapat..aku ni bila lagi laaa nak kawen ek....heeheh Ila atau U...........ermm U indahnya namamu sampai aku tak boleh coret di sini....dua-dua pun aku suka tapi biarlah takdir yang menentukan segalanya..aku pasrah..bagi aku malas lagi mahu memikirkannya kerana aku takut akan kekecewaan yang aku sendiri tak mampu untuk menghadapinya.

Tadi U mesej lagi dia selamat semuanya...cukuplah yang aku tahu dia selamat...Ila pulak setiap malam sekarang dah pandai bg mesej gud nite heheh...aku hanya membalasnya seperti biasa.

Semalam tak der apa yang menarik...habis kerja aku terus balik ke Damansara...saje suka tidur dan lepak dekat sana....aku seronok sembang ngan cartaz.....semalam byk benda yang kami sembangkan dan banyak benda yang kami kongsi. Sekarang Cartaz tengah buat research tentang HIV infection....so semalam dia pun sembang laa ngan aku pasal HIV.....cuma bila diterangkan aku rasa dunia ni mcm tak selamat jer...buat kawan-kawan di luar HIV mudah merebak melalui oral sex, kongsi jarum suntikan, ciuman basah, sex rambang tanpa safety dan ada lagi beberapa kaedah lain yang kita boleh berjangkit. Jadi berhati-hatilah....kita memang tidak akan dapat tahu orang itu pembawa HIV ataupun tidak kerana pembawa HIV adalah sihat dan normal seperti manusia biasa....jadi berhati-hati dalam apa jua kelakuan kita...kita hanya tahu diri kita ada HIV dengan membuat ujian darah dan kita juga akan tahu bila kita sudah mengidap AIDS. Ermmmmmmm bahayanya virus ni kan. Aku jadikan ianya pedoman hidup aku..cartaz banyak mengajar aku tentang kesihatan dan penyakit berjangkit..aku baru jer tahu bahawa sesiapa yang mengidap sifilis hanya boleh dikenalpasti kadang-kadang ambil masa 40 tahun....virus tu takkan boleh mati kalau sekali dah masuk ke badan kita. eeeee takut lak bila si cartaz ni cerita.

Perut kami memang lapar sebab semalam aku tak makan dari pagi sampai petang..cartaz pun sama so lepas balik umah aku kejap dekat Greenwood tukar kereta n sempat laa aku main ngan anak sedara kesayangan aku Auf ehehehe comel manja sangat ngan aku....ermmm. Lepas tukar kereta aku ngan cartaz terus g Al-azmi makan dekat situ.....biasa aa aku nak perkenalkan dia ngan restoran tu tapi malangnya dia lebih suka Gees Seafood daripada Al-Azmi alasan dia kerabu kaki ayam dekat situ kurang sedap...dekat Gees Seafood lagi sedap kerabu kaki ayam dia heheeh.....apa-apa aja laa cartaz...esok ko dah balik Terengganu kan so makan laa banyak-banyak.

Habis makan terus balik...sambil baring-baring kami dok bersembang lagi sampai laaa masing-masing tido..sedar jer dah pagi heheh maybe letih sangat kot sebab tak makan huhuhu.

ok kengkawan esok aku akan ke Lumut...nanti aku kongsi pengalaman aku berjumpa ngan pakcik-pakcik askar dan minah-minah askar dekat Pengkalan TLDM Lumut.

adiosssss nak g training netball hehehh daaaaa
0 Responses

Post a Comment