KeNaPa KeNa SeMBelIh?????







Kalau nak baca kartun tu dengan lebih jelas dan besar klik pada gambar kartun tu k


Apa yang aku nak kongsi dengan semua org ianya apabila kita berada di situasi seperti kartun di atas. Sebagai orang Islam memang kita tahu kita hanya wajib makan benda yang disembelih dan haram hukum kalau makan haiwan yang tidak di sembelih. Tetapi adakah kita tahu mengapa Islam menyuruh umatnya menyembelih haiwan sebelum kita makan dagingnya. Aku yakin ramai yang tidak tahu. Dan sudah tentu kita akan tergamam kalau orang bukan Islam bertanyakan kita mengapa kita perlu makan haiwan yang disembelih sahaja???

Tepuk dada tanyalah iman. Terus terang aku cakap...aku sendiri pun tak tahu sebenarnya jadi ilmu yg aku dapat ni mungkin boleh dikongsi dengan semua orang hehehehe


p/s : Dah 26 tahun aku hidup baru aku perasan yang BABI memang tak der tengkuk huhuhuhuhu
0 Responses

Post a Comment