AMPUNKAN DOSA KU

Hari ni aku masuk opis mcm biasa aaaaa pagi-pagi lagi tetiba bos aku panggil..berjam-jam dalam bilik dia berbincang byk sangat isu......sampai aku nak terkencing pun aku tahan jerrrrrrr......terkepit-kepit aku menahan kencing dalam bilik bos aku tu....nak minta kuar segan.....sejam gak aku tahan kencing last-last rasa mcm nak terburai dah ayak kencing aku ni..tanpa segan silu aku ckp "Minta diri nak ke tandas heheeh" wakakakaka dah tak tahan beb terpaksa gak minta excuse huhu. Aku keluar bilik bos dengan bontot tertonggek coz menahan kencing hehehe ermmmmmmm nasib sempat ke bilik air wah wah wah.

Tengaharinya pulak aku kuar lunch sorang-sorang heehh rasa nak makan KFC la plak...tak der kawan nak ajak...nak ajak Ila sian lak tgk dia jaga kaunter tu so aku g laa sorang-sorang..........tapi mcm best jer makan sorang-sorang kan........aku duduk meja yang boleh duduk 4 org.....ada sorang awek tu dok usya aku makan.......dia tenung aku lama jerrrrr......aku apa lagi kalau awek yg usya aku mula wat perangai x senonoh aku wakakaka aku makan dengan gelojohnya hahahahaha..sampai tulang-tulang ayam tu aku gigit dan jilat....padan muka awek tu...dia ingt dia usya aku...aku nk makan sopan2...sorry beb kua kua kua kua...amboi amboi amboi hahahahaha...last-last dia senyum dkt aku...aku terus blah......nasib aa bukan taste aku kalau tak blh gak masuk jarum or jual minyak hik3x.

Habis aku basuh tangan tetiba aku nampak seorang perempuan.................hati aku terus jadi sayu..tetiba lak hati aku sedih sgt.....aku nmpak wanita tu pungut sisa-sisa ayam goreng atas meja..baki org yg dh makan...dia masukan ayam tu dlm kotak lepas tu ada sorang staff KFC tu halau dia........niat aku nak belikan dia KFC bagi kat pompuan tu tapi tak sempat nk panggil perempuan dah kelam kabut lari keluar.........aku ikut perempuan tu sampai la kehujung jalan........hati aku lagi sedih tengok dia sorokkan sisa-sisa KFC tu dlm baju koyak dia.......aku rasa mungkin dia nak bagi dekat anak-anak dia....masa tu dh pukul 2 kalau tak mahu aku kejar dia suruh dia tunggu aku belikan KFC yg baru..tapi dia jalan cepat tak sempat aku nak kejar........hati aku benar-benar sedih................sepanjang aku jalan balik ke opis aku masih lagi teringat perempuan tu......wajah dia semasa kena halau dan keadaan dia benar-benar buat hati aku di palu rasa hiba...........aku bersyukur kepada Allah kerana aku dikurniakan rezeki dan pekerjaan yang baik......aku diberi pakaian yang bersih dan elok.......ada org yg lebih susah hidup dia..........sebab tu kalau makan dengan aku sapa kawan-kawan aku yang tak habiskan makanan memang aku membebel.....sbb ada org yang tak makan dalam dunia ni..kenapa kita yg dh ada makanan nak membazir...............maafkan aku mungkin korang tak percaya air mata aku mengalir semasa menulis ni.......aku benar-benar sedih........sebab perempuan tu hanya mampu memberi sisa makanan kepada anak-anak dia...kerana dia tak mampu untuk memberi yang lebih.....

Mungkin aku terlalu emosional tetapi dalam perkara mcm ni aku memang tak boleh tgk.........kerana sejarah hidup aku menciptakan diri aku sebegini.......ranjau perjalanan hidup aku dari kecil membuatkan diri aku sedar betapa susahnya hidup mereka........kepada sesiapa yang celik mata tak pernah susah takkan mengerti akan kesusahan yang sebenar ....tapi diri aku telah melalui segalanya.........aku hanya anak seorang penoreh getah..........hidup aku dr kecil bergelumang dengan getah skrap.........jadi aku dah merasa dan melalui kesusahan hidup bersama ayah dan mak aku........sbb itu aku tak sanggup melihat kalau orang susah.....selagi aku terdaya menolong insyaallah aku tolong......

Malam ni ada program lagi di Dynasty hotel...aku kena stayback..ada kerjakerja yang masih belum selesai yang perlu diselesaikan.Salam untuk semua............

Buat kawan-kawan blog yang baru hadir dlm hidup aku terima kasih banyak-banyak..koranglah sinar hidup aku dan juga tak lupa insan dan kawan baik yang baru aku kenali Mohd Cartaz Aliff......seorang kawan yang benar-benar ikhlas dan baik....aku bersyukur dianugerahkan kawan seperti dia..moga hubungan persahabatan yang terjalin akan berkekalan. Buat Ila biarlah masa menentukan..kalau ada cinta antara kita insyaallah kita pasti diketemukan tapi buat masa sekarang persahabatan itu lebih utama dari segalanya.
5 Responses
  1. siannya pompoan tu kutip sisa kfc lak ishh sedey2 :'( tula kite kira syukur kn coz upenya ade org g ssh dri kte


  2. nizam_5282 Says:

    Mula sekali aku nak bagitau pasal kencing ko... Jangan lambat-lambatkan kencing. nanti kena batu karang... Ngehehe...

    Kedua pasal perempuan yang mengutip sisa-sisa KFC. ini pengajaran pada kita semua supaya lebih menghargai makanan yang ada...


  3. cL Says:

    hampes tul abg rhuddy neh...sape suh tahan..nk malu konon..adoyai...

    yg sal tgh mkn KFC..huaakaka..saje ekh...pmpuan kn ada certain die cr yg cm abg rhuddy la..sbb x cover..hahaha..amponzz..

    hurm yg terakhir tuh..penah gak tjadi...tp bkn cm situasi abg rhuddy la.. ape3 pn.. ape yg kt dh dpt..kt kene hargai sbaek mungkin... lola baca pn lola dh leh bygkn..hurm..moga allah berkati perempuan tuh..moga dia sht...hurm


  4. Anonymous Says:

    HELLOKITTY SAY :-

    FIRST :- perbuatan tu memang tak sesuai untuk kesihatan....kan senang berterus terang....huhuhu

    SECOND :- teringat kenangan makan KFC bersama dulu kala bersama2...

    THIRD :- penceritaan dan pengalaman tu serba banyak2 menyentuh perasaan juga...mmm.....baru2 ni pun hellokitty tak sengaja mengeluarkan airmata bertakung sewaktu kerja luar ( operasi kebersihan )...melihat 1 adengan memang tak patut kompaun rm 30 saja untuk dibayar tapi orang awam dibalas dengan tumbukan.....GILA....


  5. tidak selamanyer kita akan berada di atas... so renung2kan lah...

    oittt ucapan tuk aku tak der kew??? nie yg hangin nie!!!! (sambil mengosok2 lesung)


Post a Comment